CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada kegelisahan dan kesedihan, dan aku berlindung dengan-Mu daripada sifat lemah dan malas, dan aku berlindung dengan-Mu dari sifat penakut dan bakhil, dan aku berlindung dengan-Mu daripada bebanan hutang dan penindasan manusia."

Thursday, July 5, 2012

My favourite on house deco! =)

Warna memainkan peranan penting dalam menaikkan seri dan keceriaan rumah kan? :)

Selain warna, susun atur perabot  yang sesuai pun penting. Saya sangat suka dengan kombinasi warna yang sesuai antara warna dinding dan warna perabot juga termasuk dalam kreativiti untuk mencantikkan rumah. (Get it?? Paham tak?) Warna dinding  + warna perabot bergantung kepada kreativiti tuan rumah. ;) Pheww!

Tapi serious bagitahu saya tak kreatif! Huu tapi saya sangat suka google gambar-gambar hiasan rumah yang cantik untuk dapatkan idea camana nak mencantikkan lagi rumah agar bile balik keje hati sejuk je. Bak kata orang, rumah tu kan syurga ;) 

Sebenarnya banyak peringkat lagi nak mencantikkan rumah saya walaupun saya sedar nak buat banyak-banyak tapi tu hanya lah rumah sewa. Takpela, sementara masih duduk kat sana kita buat lah macam rumah kita, yelaa at least tetamu datang kita tak segan, tetamu pun selesa kan? =)

Okeylah, banyak dah merepek di pagi khamis ni, jom cari idea lagi cara untuk hias rumah nak sambut puasa dan raya yang dah tak lama lagi. ^^,



source from elyza (search sendiri)
gabungan warna merah dan biru
sweet! =)

 maroon + cokelat


 dark purple + red maroon

 Hijau Turqoise + Dark cokelat


 Pink & White


 Cantikkan sudut ni? one of my favourite ;)


Sedap mata memandang :)
Selesa sangat!

Untuk rumah saya, first saya perlukan rak kat dinding nak letak frame-frame kesayangan supaya tak dicapai oleh si kesayangan Mizan Armany! Bior tinggi sikit supaya dia tak leh capai dan buat main.. hihii. Justeru itu, sangat-sangat memerlukan jasa baik suami tercinta tolong drillkan dinding tuuu.. huuu

Aaa, kesimpulan yang saya dapat melalui pemerhatian dalam semua gambar kat atas adalah, 

.........
.....
...
..
.

~Semua ada pokok / hiasan hijau.. kan?
...eh rumah saya takde, nak cari satu laa.. kat IKEA ;)

Hehehee.. gonna find one, yang sesuai dengan hiasan / warna kat rumah.. supaya tak nampak awkward!

okeyla, happy blogging! :)
Much Lurve!

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...