CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada kegelisahan dan kesedihan, dan aku berlindung dengan-Mu daripada sifat lemah dan malas, dan aku berlindung dengan-Mu dari sifat penakut dan bakhil, dan aku berlindung dengan-Mu daripada bebanan hutang dan penindasan manusia."

Friday, January 13, 2012

my baby 5 months old~

Hai..!

Selamat hari Jumaat.

Hehee busy week lah, lama tak update~

Hee hari selasa lepas me take day off, bawak my lil Mizan Armany gi inject 5 bulan. We tot dat he gonna to cry, so dah readykan botol susu dia but suprisingly dia tak nangis pon, bunyi sikit pun tidak! Ohh my brave baby.
Bagitahu suami, dia pun kagum je dengan si kecik gemok tu. (i rase sebab lapisan lemak dia yang banyak kat peha tu laa.. ;p )

Last month check-up berat dia 6.9 kg, this month naik jadi 7.6 kg.. Tinggi same aje 64cm 

Perkembangan 5 bulan Mizan Armany;

  • Dah ngiring and telangkup je. Meniarap dalam buai sebab buaian kan cam elastik leh kendur ke bawah, tu yang dia suke (ade ruang untuk perot dia, kalau kat tilam dia macam xselesa sangat) hiks
  • Menunjukkan reaksi bila orang panggil nama dia. Komain suke lagi bile orang panggil "MIZAN ARMANYYYY" dia pun melompat-lompat sambil sengih-sengih.
  • Memberikan reaksi bile dengar bunyi, muzik (sounds)
  • Mengulangi bunyi yang dia suka. tabiat biasa jika bayi-bayi mudah terpesona dengan salah satu kebolehan barunya yang mana mereka akan mengulanginya untuk masa yang agak panjang.
  • Mizan start dengan walker. Jadi sekarang bila dalam walker dah laju jalannya.
  • Dah bagi solid food~ Biskut Heinz, Puree apple, puree pear & sweet potato. Tapi sweet potato A.K.A keledek dia kurang gemar.


Much Lurve~


Mommies, ada satu online shop yang jual baju-baju baby yang best-cantik-tertarik ~ modernmunchkins   Jom check-it out :D

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...