CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada kegelisahan dan kesedihan, dan aku berlindung dengan-Mu daripada sifat lemah dan malas, dan aku berlindung dengan-Mu dari sifat penakut dan bakhil, dan aku berlindung dengan-Mu daripada bebanan hutang dan penindasan manusia."

Tuesday, May 7, 2013

Rabbit Fun Land Farm Broga

Assalamualaikum w.b.t

Cuti hari pekerja dimanfaatkan sebaiknye (ecehhh ayat) dengan memberi haiwan-haiwan makan. Hahaa haiwan-haiwan peliharaan orang lain tapi kita sedekah bagi makan supaya cepat gemok. Merepek. Straight to the point pelis. Hahaa Okela, bila hari cuti haritu selain mengemas rumah sebulan sekali kadang-kadang 2 bulan sekali, pffttt.. pagi tu bawak Mizan Armany mengenal haiwan! Sebelum ni tunjuk gambar haiwan melalui flash card takpon apps iphone so bile dapat tengok reallll lagi best la kan? Hemohemo.

Around 11am kitorang sampai kat Broga. Cuaca best, sedap berangin & sejuk, mendung. Bayar rm5 seorang for entrance fee include Mizan + rm10 untuk makanan haiwan. Hewan-hewan peliharaan pon banyak, ade kuda, pony, kambing, arnab etc. Gambar pelis~






 bagi kambeng makan.


 lapaq sungguh depa ni noo..



 tengok arnab dalam kandang.


 nak naik kuda pon ade..


 fluffy rabbit~


 Haa, sebenarnya si kecik ni penakut gak.
Sama macam mama dia.. hukhuk~



 memang dah di ajar supaya mengembekkk mintak orang makanan.


 donkey dan lembu sekandang-mate


 Haa, rusa mama tak takut sebab comel kan~



 see, Mizan pon tak takut. Padahal pegang papa dia kuat giler!


 Cantik tanduk ko~




 Si mama yang penakut~ Takut dia tanduk katanya..


 papa try bawak Mizan pi dekat pulak.


 sama je dengan mamanye.


 pastu melalak~~~ hahahaa


ni takut sampai pelok kaki mamanya. Takmo dengan papa dahh..~~


melawat si monyet pulak~ shake hand~~

 gimme five!!



 portion makanan untuk binatang kat sini. RM10. 
Okla, banyak jugak.


 lembuuuu moo~~



 ni budak ni, dia kejor awek cina depan tu.. haihhh la anak bujang mama.


 main-main..


 konon-konon berani 


pastu larikkkk..!!


playing around~


masuk tempat arnab tapi geli nak pegang. Ellehhh dgn kucing boleh la tunjuk hero ;p




boring dengan arnab. Best lagi main kat pokok ;p






Bye! Much Lurve!~ ;)


2 comments :

  1. Hello, I was there few weeks ago and I can tell you this is disaster the “animal fun land Broga” is animal prison, deers don’t have shade there so they are burned up alive on sunny days. Monkeys are in very small cages and also no shade. Animals are dirty it means there is no good care In America and Europe this disaster would be closed by law asap. I don’t understand why nobody is concern about that poor animals.

    ReplyDelete
  2. Hello, I was there few weeks ago and I can tell you this is disaster the “animal fun land Broga” is animal prison, deers don’t have shade there so they are burned up alive on sunny days. Monkeys are in very small cages and also no shade. Animals are dirty it means there is no good care In America and Europe this disaster would be closed by law asap. I don’t understand why nobody is concern about that poor animals.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...